Blok 1.3

Blok 1.3
Blok 1.3 was een heel vernieuwed blok vergeleken met voorgaande blokken. Ik denk dat ik blok 1.3 samen met blok 1.4 tot nu toe de leukste heb gevonden. Ik vond het fijn dat de studiegroepjes een beetje weggevallen waren en dat het grootste project van blok 1.3 in tweetallen uitgevoerd moest worden. Dit project was POD (Preventieve Organisatie Diagnose). Verder stonden in blok 1.3 de werkveldoriëntaties, je POP ontwikkelen en de uitstroomprofielen redelijk centraal bij de SLB lessen en ook de vakken fitness en sporttraining. 

In blok 1.3 heb ik denk ik volledig mijn draai kunnen vinden binnen de klas en de opleiding en weet ik zeker dat ik goed zit. Het enige wat ik vervelend begin te vinden is dat de studie voor een hele lange tijd nog erg breed is qua aanbod van vakken. 

POD
Met het vak POD heb ik gekozen om met Michel Weijer samen te werken. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik het met hem goed kan vinden en het me een fijne samenwerkingspartner leek. Met dit vak stond onderzoek doen bij een sportverening centraal en daarbij advies uitbrengen. We hebben dit gedaan bij de voetbalvereniging BSVV. Michel was deze keer contactpersoon omdat hij daar zelf voetbalt en er dus vaak aanwezig is en de mensen persoonlijk kent. Wat ik geleerd heb met POD is dat ik het opnieuw heel leuk heb gevonden om voor een externe opdrachtgever te werken. Ik denk dat ik dit blok vooral mijn kwaliteit van presenteren heb ontwikkeld. Ik ben nu niet meer bang om voor een groep te staan om mijn woordje te doen. Verder heb ik mijn ontwikkel puntje namelijk wat impulsiever worden niet behaald. Ik heb samen met Michel alsnog afspraken te laat gepland waardoor we veel werk in de laatste weken hebben gepropt. Samenwerking in 2-tallen vind ik wel fijner heb ik gemerkt dan in een heel studieteam van 5 of 6 personen. Ik houd zo meer het overzicht en er blijft duidelijk waar iedereen mee bezig is voor het project. POD hebben Michel en ik als het goed is goed afgerond met een 6,9 als we nog een handtekening van de oprdachtgever kunnen laten zien aan de docent. 

POP
Zie pagina "Wie ben ik?/POP"

Fitness en sporttraining
Ik vond met deze vakken vooral de anatomie van de mens erg leuk om te leren. Ik denk alleen dat ik geen toekomst zie in deze branche. Ik heb niet heel veel affiniteit met fitnessen, en ik wil ook geen personal coach worden en ik heb het idee gehad dat deze vakken daarvoor bedoeld zijn. 

Werkveldoriëntaties
Zie pagina: "SGM Jaar 1/ WVO"

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin